יום שלישי, 13 בנובמבר 2018

איך נגרמות סתימות בביוב?


איך נגרמות סתימות בביוב
אף אחד לא אוהב להיתקל בסתימה בביוב אך למען האמת, רוב רובן של הסתימות קורות בגלל טעויות אנוש ושימוש לא נכון באסלה. מה עוד יכול לגרום לסתימות בביוב? האם יש סתימות ביוב שיכולות לקרות בלי אשמה של איש? האם יש דרך להימנע מהסתימות הללו באופן מוחץ? הנה כל התשובות.

סתימה בביוב במגזר התעשייתי
היינו יכולים לנות את כל הגורמים האפשריים לסתימות בביוב אך במקום לסבך את העניינים, נדבר על שלושת המתארים בהם קורות בעיות בביוב ועל הגורמים הכי פופולריים בסתימות בהם. המקום הראשן הוא כמובן המקום הכי בעייתי לסתימה, המתאר התעשייתי. המגזר התעשייתי משתמש בקווי ביוב ענקיים מה שמאפשר למעשה גם לחיות שונות להיכנס אליו בשוגג. במפעלים שונים יש בורות ביוב, כאשר המטרה של בורות אלו היא למנוע משפכים מזהמים כמו שמנים ושומנים להיכנס לביוב ולסתום אותו. כאשר השמנים הללו נכנסים לביוב הם יוצרים חסימה רצינית שתיגמר בסתימה קשה.

סתימות במגזר העסקי
אמנם המגזר העסקי הרבה פחות מסובך מהמגזר התעשייתי אך גם בו יש לא מעט שמנים ושומנים שיכולים לחדור אל מערכת הביוב ולגרום לסתימה. גם בקרבת מתחמי עסקים יש בורות ביוב או בורות ספיגה שמטרתם לקלוט את כל השפכים המזהמים ולמנוע מהביוב להיסתם, כמו גם למנוע זיהום סביבתי. עם זאת במגזר העסקי יש סכנה גם שפסולת שלא אמורה להגיע לביוב תגיע אליו, כמו למשל שאריות אשפה או תוצרי הבישולים במסעדות. סתימות כאלו יכולות להיות בעייתיות מאוד, כאשר תמיד יש גם אפשרות לכניסת ענפים, עלים, חיות וכן הלאה.

סתימות במגזר הפרטי
פתיחת סתימות ביוב המתאר הביתי הן למעשה הפתיחות הכי פשוטות שיש על אף שבתור אנשים שנקלעו למצב כזה כך סתם ביום בהיר אחד, מדובר על סתימות נוראיות שהרסו לכם את השגרה. ברוב המקרים הגורם הוא אתם, כאשר אתם משליכים נייר טואלט ומוצרי היגיינה אל תוך האסלה. אם תזרקו את האשפה הזו אל פח האשפה שבשירותים ולא אל האסלה תוכלו למנוע את רוב רובן של הסתימות. יחד עם זאת, סתימות יכולות להיגרם מחלודה בצנרת ולכן יש צורך לבצע בדיקות תקינות מידי פעם.




המאמר באדיבות - שאיבות איתן צפרירי
www.eitanshivot.co.il

תגובה 1:

  1. הזמנת ביובית במקרים בהם לא ניתן לפתוח את הסתימה באופן ידני.

    השבמחק