יום שלישי, 19 ביוני 2018

איך מטפלים בהצפות?


טיפול בהצפות יכול להיות פשוט מאוד כאשר יש לכם ציוד מתקדם שמתאים למשימה, ויכול להיות סיוט מתמשך אם אין לכם אותו. אם ההצפה הפתיעה אתכם ולא ידעתם שאתם בכלל נמצאים בסיכון הזה באופן מעשי, ככל הנראה אין לכם את הציוד אך אם יש לכם טלפון, וזה מספיק כדי להזמין בעלי מקצוע שיסייעו לכם.

מי יכול לטפל בהצפות?
אם נוצרה הצפה בבית או בעסק, אתם חייבים לפעול מהר. זה ממש לא משנה ממה קרתה ההצפה, בין אם מדובר בהצפה שנוצרה ממי הגשמים או הצפה שנוצרה בגלל פיצוץ עז בצנרת, כל דקה קובעת וככל שתתקשרו מהר יותר לבעלי המקצוע כך תוכלו ליהנות מטיפול קל יותר, זול יותר ומהיר יותר. כל דקה של התמהמהות יכולה לעלות לכם בעוד רהיטים שנהרסו ועוד פריטי אלקטרוניקה שכבר לא יהיה ניתן לחדש, ולכן סגרו את ברז המים הראשי, במידה והגרום הוא נזילה, ותזמינו כמה שיותר מהר צוות ביובית או צוות אינסטלציה לטיפול בהצפות.

איזה ציוד משמש לטיפול בהצפות?
כדי לטפל בהצפות יש צורך בכלי שאיבה מתקדמים. במתאר הביתי, בדרך כלל במרתפים שיכולים לסבול מהצפות יותר מכל מקום אחר, ניתן להניח משאבה טבולה שתהיה מוכנה למקרים אלו ותפעל באופן אוטומטי. בכל מקרה אם לא הייתם ערוכים לכך מראש, ניתן להשתמש במשאבה טבולה או בכל משאבה יעילה אחרת, בהתאם לכמות המים שיש במקום, ולנקז את המים במהירות וביעילות. שימוש במשאבות אלו יהיה פשוט יחסית וכלי הקיבול שלהם מספיק גדול כדי להיפטר מהמים במהירות בלי צורך לרוקן את המיכל, אך בהצפות גדולות הם לא יעזרו.

מה עושים כשהממדים גדולים?
כשממדי ההצפה גדולים אין מנוס מקריאה לצוות ביובית. צוות הביובית מתמחה בטיפול באירועים כאלו כאשר הביובית עצמה מכילה מנגנון שאיבה חזקה שיכול לשאוב עשרות ליטרים בדקה אחת בלבד, כך שהצפה מחדר ממוצע תיקח כמה דקות ספורות. המיכל של הביובית גדול מאוד ויכול לבצע כמה שאיבות ללא ריקון כלל, כאשר מנגנון השיבה שלה חזק מאוד ויכול לשאוב גם את המוצקים שגרמו לסתימה, במידה וזו הייתה הבעיה שגרמה להצפה מלכתחילה.



המאמר באדיבות - איתן שאיבות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה